sobota 22. března 2014

10 věcí, které miluju na Praze

Bydlela jsem na různých místech. Začala jsem v Ratajích(minivesničce ve Zlínském kraji) a pokračovala přes Zlín, Paderborn (německá verze Zlína, Düsseldorf(německá obdoba Brna) až jsem dnes zakotvila v Praze. Každé z těch míst je něčím kouzelné. Následující řádky jsou o tom, čím mě očarovala Praha.

1.Dění
Pořád se děje něco zajímavého: Creative mornings, veřejné přednášky o marketingu, slam poetry exhibice, povídání o módě a designu, o cestování, zajímavé výstavy, promítání studentských filmů..Na koncert super kapel jedu 15 minut (ne přes celou republiku). Stačí se jenom zajímat a spousta věcí je dokonce i zadarmo.

2.Rozmanitost míst
Je libo koukat se po památkách a poslouchat u toho ruštinu ze všech stran?
Chce se vám šmejdit po farmářských trzích?
Hledáte romantické místo na procházku u řeky?
Nebaví Vás se dívat na horory, ale chcete si zkusit být v temných a strašidelných ulicích naživo?
To vše nabízí Praha. Jediná věc, která se tu obtížněji hledá, je samota.

3.Potkávání známých
I když je Praha největší město v ČR, je dostatečně malá na to, abyste mohli potkávat staré známé a třeba zjistit, že slečna ze Zlína, kterou jsem cca 2 roky neviděla,bydlí ve vedlejším domě.

4.Svoboda
Lidi si Vás nevšímají a je jedno, jestli máte na sobě tepláky, kratičkou sukni nebo nejnovější výstřelek módy. Je Vaše věc, jestli máte tetování nebo jíte jen to, co samo spadlo ze stromu. Nikdo si nemá čas o vás nic myslet, protože jsou zaneprázdnění vyděláváním peněz, aby si vůbec život v tomto městě mohli dovolit.

5.Doprava
Pražský dopravní systém je nesmírně propracovaný a dostat se z jakékoli místa A do místa B je většinou v pohodě a všude jste poměrně rychle, a to dokonce i v noci. Ta pohoda, když Vám ujede spoj a víte, že další jede za chvíli a ne za 5 hodin.

6.Nákupy
Když něco neseženete tady, tak patrně nikde. Není problém najít nestandardní věci: Speciální koření, vinylové desky, trika méně známých kapel. V době internetové ekonomiky to není zas taková nepřekonatelná výhoda, ale je to dobrá věc pro ty, co si věci rádi naživo prohlídnou.

7.Sport
Můžete dělat jakýkoliv sport, který se Vám zamane. Navštěvovat fitko, cvičit pilates, tančit hip hop nebo balet. Nebo taky běhat v parku na vzduchu. Slovo čerstvém není v předchozí větě záměrně. V Praze je hodně věcí, ale čerstvý vzduch mezi ně určitě nepatří.

8.Je do koho se zamilovat
Přes milion lidí dává vysokou pravděpodobnost, že někde potkáte osobu která Vás něčím zaujme. Znám hodně šťastlivců, kteří se zde zvládli zamilovat a druhá strana tento cit opětovala.

9.Vinohrady
Vzpomínám si na očarování minulý rok v dubnu, kdy jsem procházela Vinohrady a byla jsem z nich vyplesklá jak Jirka Macháček v Samotářích. Ty domy, stromy na ulicích, krásné kavárničky a restaurace a ta pohoda všude okolo. Říkám si:”Jak moc kouzelné musí tady bydlet...kdybych měla možnost to zkusit”. A stalo se.

10.Práce
Určitě můj pocit z města ovlivňuje to,čím v něm trávím nejvíc času. Mám to štěstí, že 8 (+?) hodin denně ve Vodafonu mi přijde jako skvěle strávený čas. Hodně se učím a mám možnost se dostat k opravdu zajímavým projektům a týmy jsou super. Díky tomu v neděli večer nezažívám takový ten negativní pocit:”Ach ne, zase zítra do práce!”

I když tady těch 10 věcí je určitě super,dojem z města nejvíc ovlivňují lidé, se kterýma trávíte čas. Takže díky.

Žádné komentáře :

Okomentovat