sobota 27. dubna 2013

Informace z #CZTwitter 2

Marek Picha
Réttorika

Filosof, Masarykova universita Brno

Pro mě osobně nejlepší a nejhodnotnější příspěvek celé konference. Ani nevadilo, že se tento výstup konal v tu nejkritičtější dobu – před polední pauzou čili „Stay hungry, stay foolish“. Již úvodní slovo bylo dechberoucí: „Jsem filosof, mojí prací je mluvit o věcech, které jsou úplně zbytečné, proto mluvit o twittru pro mě není žádný problém“ Byl to vzdělanec, to se pozná podle dvou věcí:
1) Píše slovo filisofie se s (jako já)
2) Snaží se podmanit obecenstvo tím, že používá hodně cizích slov, kterým ne všichni rozumí, a proto mu málokdo může kvalitě protiargumentovat. Hodně lidí si a úroveň jeho jazyka stěžovalo. Já ne. Já ve škole dávala pozor. Role twittru je v něčem podobná roli policie ČR. Jeho hlavním úkolem je rovněž pomáhat, ale twitter nás nemá chránit, ale bavit.
Zajímavá byla úvaha o tom, že Oblíbené na twittru není to samé jako like na facebooku, protože udělením Oblíbené můžeme říct: “Je to dobré, ale ne natolik abych to retweetnul.” Dále můžeme tlačítko Oblíbené = Favourite použít v situaci, kdy s někým komunikujeme přes de facto říkáme: ”Dobrý, četl jsem to. Konec. Sbohem a Šáteček”
Jazyk a jeho vliv na twitter je též ispirativní téma. Němčina má téměř dvakrát větší průměrou délku slova než čeština, takže jako jazyk ne příliš vhodná pro tweetování. V němčině by někdy zabralo jedno slovo celou délku tweetu. Dále nám pan Picha ukazoval, jak jde efektivě zkracovat nebo pointovat pomocí hashtagů a jak položit otázku, když nechceme, aby na ni naši followeři odpovídali.
Za sebe můžu z klidným svědomím napsat, že tato prezentace byla pro mě užitečností tou nej. ze všech 15ti prezentací na konferenci. Její největší slabinou bylo jedině to, že netrvala mimimálně dvakrát tak dlouho. Je to trochu ironické, Martina vystudovaná markeťačka, která je na konferenci o sociálních sítích a jak je využívat, je nejvíce oslovena filosofem. Hlavně je to tím, že i když byly na programu konference twitrovská esa a sdíleli svoje poznatky, po vyslechnutí pana Pichy jsem tajemství úspěchu pochopila. Jak je možné, že někdo má 1 000 followerů a někdo třeba pod 50 a tweetují třeba o těch samých věcech? Twitter je specifický v tom, že na sdělení má člověk 140 znaků. A úspěšní twitteři to umí dokonale využít a vypointovat. To se bohužel na škole ještě neučí.
Ukazoval nám jeden svůj tweet a cestu, jak k němu přišel. “Tak jako Edgar Allan Poe, který napsal esej o tom, proč báseň Havran vypadá, tak jak vypadá a jaká má být dokonalá báseň ,tak já vám řeknu, jak jsem přišel k dokonalému tweetu.” Základní myšlenka tohoto tweetu byla, že pana Pichu předjelo auto s pražskou SPZ= A a tím samým písmenem jsou označeny i auta, co sváží odpad. Ukazoval nám různé varianty toho, jak by mohl tweet vypadat a nakonec vybral tento.
Celá přednáška je dostupná zde: Blogový příspěvek je však ochuzený o důležitou radu pro všechny muže:”Je prokázáno, že sexuální uspokojení partnerky se zvýší, pokud jste Johnny Depp ”

David Grudl
Jak se hraje Twitter

Programátor, publicista a podnikatel

Celebrita největšího twitterovského kalibru - víc než 11 tisíc fallowerů tady jen tak někdo nemá. Hned na začátku všechny odrovnal tím, že prohlásil, že:”Twitter je společenská hra” a vyhrává ten, kdo má nejvíc followerů. Já z toho puff zas tak nebyla, já hraju i facebook - jak napsat status, aby měl nejvíc lajků.
Informační hodnota této dvacetiminutové prezentace byla se dala shrnout do jedné věty: Pokud budete tak zábavní a vtipní jako já, taky budete mít 10 000 followerů. Zdá se jako by byl praktickým důkazem předešlé prezentace, tedy jak to vypadá, když někdo twitter a jeho výrazové prostředky pochopí. Důkaz místo planých řečí :
Tomáš Hodboď
Jakými způsoby Twitter využívá veřejnoprávní televize a co ji to naučilo

Konzultant pro digitální média ČT

Paní moderátorka uvedla následujícího řečníka slovy: ”Tomáš Hodboď, z veřejností negativně vnímaného molochu “. Za toto negativní uvedení ji prozřetelnost potrestala tím, že při sestupování schodů málem celému sálu dokázala, že gravitační zákon funguje. Jeho prezentace byla nejzajímavější,alespoň co se vizuální kvality přednášejícího týče.
Sama za sebe můžu říct, že v ČT to mají se sociálními na jednu stranu strašně jednoduché: nemusí dělat náročné a drahé získávání fanoušků a tlačit na zisk. Na druhou stranu to mají nesmírně složité v tom, že ČT jakožto veřejnoprávní médium, musí poskytovat veřejnou službu a ta se s příchodem nových médií bude jistojistě měnit.
Prezentace byla tom, jak ČT sociální média používá a jaký mají podíl na návštěvnosti stránek., o tweetujících osobnostech ČT a jak se přihodilo jedna nepříjemná situace, po níž zaměstnanci ČT mají na bio naTwittru prohlášení. “Tweety nevyjadřují názory ČT.”
Nejlepší hláška:”Jsem rád, že Hyde park už nedělám exekučně (vybírat otázky ze sociálních sítí). Ono sledovat každý den všechny otázky, všech těch zvláštních lidí je poněkud psychicky náročné ” Ačkoli to byla prezentace z veřejnoprávní televize, tuto prezentaci jsem veřejně nikde neviděla.


Pavla Tomsová
Tak trochu jiná kampaň

Nokia

Paní Tomová vyprávěla o tom, jak ´využili Twitter, když uváděli na trh Nokii Lumiu. I když musím podotknout, že téměř polovina prezentace byla data, o tom, jak se Nokii nedařilo nebo tak něco. a povídání o twittru už moc času nezbylo. Taktika Nokie byla vytipovat si na Twittru influencery a těm pak dali Lumii na test a oni o tom třeba twítli. Tato kampaň měla dosah 25 000 followerů.

Dušan Murčo
Tweetig #outofbox

Martinus.cz

Ispirativní přednáška, Martinus.cz je e-shop s knížkama. Milují knížky, příběhy a umí pracovat s novými médii.
Dělají super soutěže a vymýšlí různé akce. Třeba tento víkend dělají twittrovou soutěž #ctuvenku, kde čtenáři můžou na twitter nahrávat fotky a získat cenu.
Dalším zajímavým projektem, který martinus.cz spustil je Česko čte . Je to webová stránka, kde je mapa ČR a objevuje se tam, kde se na martinus.cz zakoupily jaké knihy.
Pak bylo ještě jedno vystoupení, ale to vydá na samostatný článek, protože je třeba se nad ním pořádně zamyslet :)

Žádné komentáře :

Okomentovat