čtvrtek 11. dubna 2013

Jak jsem byla na #CZtwitter 2013


9. 4. 2013 jsem měla to štěstí, že jsem zúčastnila první konference o sociální síti Twitter CZTwitter 2013. O této konferenci jsem věděla již dlouho dopředu, ale bohužel můj budget nedovoloval investici do vzdělání 3 500 Kč bez DPH.   Možná opravdu někdy platí Coelhovské: „Když něco chceš, celý Vesmír se spojí, abys toho dosáhl“ nebo to byla prostě náhoda. Prostě jsem vstup na tuto konferenci vyhrála.  Znáte to, když má člověk málo peněz, nezbývá mu než být kreativní.

Konference se konala v kině Atlas v Praze, Dle mého smělého odhadu se jí zúčastnilo cca 75 lidí. S kvalitou 15 přednášek jsem byla velice spokojená. Každý se speakerů měl k tématu co říct a opravdu musím říct, že jsem si z každé přednášky pro sebe něco odnesla. Největší pecka byl Tweet feed přímo na projektovém plátně. Ukazovaly se tam v reálném časy všechny tweety opatřené hashtagem #CZtwitter a to v reálném čase a ty glosovaly reálné dění  z konference.  Abych byla v obraze, musela jsem se po prvním coffee breaku přesunout do řady, kde sedí lidé největší informační dychtivci- do první. 

Překvapující pro mě bylo, že přednášející byli nabádáni k tomu, aby nepoužívali anglické odborné výrazy. Přemýšlela, jestli to bylo tím, že by je někdo neznal, ale to nebude asi pravda, protože jedním ze základních poznatků konference bylo, že publikum twittru je:“Malé, vzdělané a elitářské“.  Zaslechla jsem něco o to, že angličtina některých řečníků nebyla dostatečně a výši. Upřímně čeština některých uživatelů nebyla též dostatečně na výši (nemluvím o slovenských řečnících). Já přišla kvůli informacím o twittru, nikoli na řečnickou přehlídku. Kdo pracuje v oboru, tak je stejně zná a některé výrazy překladem ztrácí svůj význam.  Ale alespoň jsem se naučila nové slovo: followers se řekne česky odborně sleďové.

Bohužel na druhou stranu musím přiznat, že kdybych opravdu zaplatila ten konferenční poplatek, byla bych značně nespokojená s organizační stránkou věci.  Nemluvím o tom, že mi pan z cateringu  na otázku,  zda  mají na oběd něco bez masa řekl, že mám obědvat dezerty.  Být vegetarián je stále společenský handicap, se kterým se musím smířit. Ale pokud je konference o online médiu, lidi potřebují WIFI . Rovněž jedna elektrická zásuvka pro sedmihodinovou konferenci, kde účastníci pravděpodobně musí i v průběhu konání pracovat je poněkud málo.

Nejvíc mě ale dostalo, že jsme sice u vstupu rozdávali propisky , ale k nim jsme k tomu nedostali žádný blok nebo list papíru na poznámky.  Říkám si:“V pohodě, však mám notebook.  Jenže pak jsem si všimla, že stejně nejsou nikde zásuvky.  Ty prezentace se dají stáhnout, ale přidaná hodnota konference je v informacích, které ve slidech nejsou a v možnosti diskutovat nebo ne? A navíc jsem slíbila hodně lidem, že s nima pošéruju všechnu knowledge a můj slib je součást mého personal brandu a ten jsem si nehodlala zničit.  O coffee breaku jsem zašla za organizátory a poprosila je o blok nebo papír na poznámky.  A oni že nemají.  Samozřejmě chápu, že slečny u registračního stolku hodinu po skončení registrací tam nejsou od toho, aby plnily požadavky účastníků, obzvlášť když jsou tak nadstandardní jako je list papíru.  Občas musí člověk dělat oběti, když chce dosáhnout nějakého cíle. Chtěla jsem si odnést know-how, musela jsem o přestávce hledat kolem Florence místo, kde se dá koupit papír.  Vyplatilo se, napsala jsem 7 stran poznámek.  Takže koho zajímají moje poznatky, budou v dalším článku.

A za odměnu že jste dočetli až sem  připojuji 7 zábavných tweetů, zaznamenaných na Twitter Feed.







3 komentáře :

  1. Díky za článek :) Byla jsem na tom podobně - na konferenci jsem chtěla, ale peníze bych na to neměla. Vyřešila jsem to tak, že jsem napsala organizátorům, jestli nepotřebují někoho na pomoc a tak jsem dělala hostesku. Nakonec jsem neměla skoro žádnou práci, takže jsem si mohla poslechnout všecky přednášky. Být platící účastník byla bych asi zklamaná, takhle jsem byla ale spokojená. Mrzí mě to s tím papírem. Škoda, že jsi nenatrefila na mě, papír jsem měla a snažila jsem se být nápomocná, když už jsem tam byla zadarmo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, že jsi si sem našla cestu :) škoda s tím papírem, alespoň jsem měla nějakou storku. Který přednášky se Ti líbili nejvíc?? Až bude čas shrnu i tu druhou půlku konference - poznámek mám dost :D

      Vymazat
    2. Našla jsem Tvoje zápisky, když jsem se taky pustila do psaní článku s dojmy. Nakonec z toho teda vzniklo něco trochu jiného a kdoví, jestli to vůbec někdo pochopí :) http://zirafka.blogspot.cz/2013/04/zprava-o-dvou-konferencich-ktere-nikdy.html

      Bezkonkurenčně nejvíc se mi líbil Marek Pícha. Ale to je tím, že nejsem marketér, to bych se na celou akci asi dívala dost jinak...

      Těším se na další díl zápisků. Narozdíl od těch pár dalších článků, které vyšli, ty tvoje jsou opravdu užitečné!

      Vymazat